poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Wypad do Torunia!

Tym razem na bilecie turystycznym postanowiłem zrobić sobie dwie jednodniówki. Pierwszą do Torunia, drugą na kółeczko przez Krotoszyn. W praktyce w piątek przejechałem się jeszcze przez Olechów.

PIĄTEK

Podróż zaczynam na dworcu ŁÓDŹ WIDZEW, na którym wsiadam w SA135 019 czyli wieczorny REGIO Opoczno - Łódź Kaliska:















Łódź Dąbrowa:















Łódź Chojny, tu wysiadam:















Kilka zdjęć:




























































Wsiadam w REGIO Łódź Kaliska - Częstochowa:















Jest to jedyny pociąg Jeżdżący po linii Łódź Chojny - Gałkówek przez Łódź Olechów. Jedyny postój to Łódź Olechów Wschód:















W Bedoniu dojeżdżamy do linii od Łodzi Widzewa, lecz się tam nie zatrzyujemy. Następne postoje to Gałkówek i Żakowice. Dojeżdżam do Koluszek. Zdjęcia:




























































Przed 19:25 zjawia się mój kibelek ze Skierniewic. Chwilę później przyjeżdża TLK "Zamenhof" z Warszawy Wschodniej do Łodzi Kaliskiej, którego przepuszczamy. Ruszamy planowo.
Żakowice:















Wysiadam w Gałkówku i oczekuje na REGIO Częstochowa - Łódź Kaliska, który omija Koluszki. Zjawia się planowo. W pociągu znajduje się automat ze słodyczami.















Wysiadam w Łodzi Widzewie.

SOBOTA

Dzisiaj rano idę na stację Łódź Marysin. Na stacji nikt oprócz mnie nikt nie wsiada:















Wsiadam w ŁKA Łódź Widzew - Zgierz:















Na stacji końcowej przesiadam się w ŁKA Łódź Kaliska - Kutno. Kilka zdjęć ze Zgierza:






























Wsiadam w ŁKA rel.Łódź Kaliska - Kutno:















Próbuję fotografować postoję, ale nie wychodzą za dobrze. 
Zgierz Kontrewers:

Ozorków:















Sierpów.
Łęczyca, wreszcie udaje mi się zrobić foto przez drzwi: 















Witonia:















Dojeżdżam do Kutna:















EP07 329 z TLK "Moniuszko" Warszawa Wschodnia - Gorzów Wielkopolski:















EP09 041 z EIC "Łokietek" Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny:















SA135 jako KM z Sierpca:















Wsiadam w kibla do Torunia:















Nowe Ostrowy:















Rutkowice:















Kaliska Kujawskie:















Wiktorowo:















Czerniewice:















Gołaszewo Kujawskie:















Warząchewka:















Włocławek:















Włocławek Zazamcze:















Włocławek Brzezie:















Lubanie:















Nieszawa Waganiec:






























Turzno Kujawskie:















Aleksandrów Kijawski; dosiada się wycieczka, która uniemożliwia mi otwieranie okna:
















Otłoczyn:















Brzoza Toruńska:















Toruń Czerniewice:















W Toruniu Głównym zjawiamy się planowo (i bardzo dobrze, bo dłużej nie zniósł bym zawyżonej frekwencji i głośnego zachowania ów wycieczki). Okazuje się, że pociąg "PIERNIK" Wolszyn - Unisław Pomorski jest opóźniony 70 minut. Wsiadam więc w ELFA czyli REGIO Bydgoszcz Główna - Jabłonowo Pomorskie i dojeżdżam nim do Torunia Miasto:















Z powodu opóźnienia pociągu specjalnego wróciłem pociągiem ARRIVA Brodnica - Toruń Główny:















O 11:49 pociągiem ARRIVA do Grudziądza pojechałem znów na Toruń Miasto:















Na Toruniu Miasto przy pomocy infopasażera dowiaduje się, że pociąg zwiększył opóźnienie do 115 minut. Idę więc do Wisły.
Wracam na stację, gdzie czekają już inni miłośnicy, którzy także dowiadując się o opóźnieniu poszli na miasto. Pociąg "KO-PIERNIK" zjawia się 2 godziny po czasie. Skaład prowadzi lokomotywa parowa Ol49 59, a na popychu SU45 089:




































Wracam z powrotem pociągiem ARRIVA na Toruń Główny:
















W Toruniu Głównym niestety praktycznie padła mi bateria aparatu. Wsiadam w REGIO Toruń Główny - Włocławek, którym dojeżdżam do Aleksandrowa Kujawskiego. Miałem tam czekać na pociąg specjalny "TĘŻNIA" z Unisławia Pomorskiego do Ciechocinka, ale w związku z tym, że pociąg był opóźniony 150 minut, wróciłem do Torunia Głównego. Kilka zdjęć z Aleksandrowa:
ED160 jako IC "Łuczniczka" Warszawa Wshodnia - Bydgoszcz Główna
















EU07 ze składem towarowym w kierunku Torunia.
















EP07 389 z TLK "Lubomirski" Bydgoszcz Główna - Lublin
















Po powrocie do Torunia wsiadam w kibla do Kutna. Na moje nieszczęście, dosiada się ta sama wycieczka, która jechała z Aleksandrowa:















Po dojeździe do Kutna ładuje telefon i aparat. Wsiadam w ŁKA do Łodzi Kaliskiej:















Gawrony:















Łęczyca:















Ozorków Nowe Miasto:















Chociszew:















A myślałem, że gorzej być nie może - a jednak! W Grotnikach wsiada KOLEJNA WYCIECZKA (!) jadąca do Zgierza. Tam przesiadam się w ŁKA do Łodzi Widzewa, którym dojeżdżam do Łodzi Marysina. Następna relacja z Wielkopolski.

1 komentarz:

  1. Też byłem tego dnia w Toruniu. Zaliczałem sieć tramwajową a później jechałem pociągiem specjalnym z Bydgoszczy do Szubina, na którym też odczuliśmy to duże opóźnienie. Niezła była ulewa po południu.

    OdpowiedzUsuń