sobota, 25 czerwca 2016

Lazurowa premiera

Dziś, czyli 25 czerwca 2016 roku, w sobotę, z Łodzi wyjechał pociąg EIC. Ekspresy z Łodzi nie odjeżdżały już od 20 lat (nie wiem dokładnie). Stacja Łódź Widzew była wtedy małym przystankiem, na którym zatrzymywały się pociągi osobowe do Tomaszowa, Radomia, Koluszek i Skierniewic. Od tego czasu zmieniło się dużo. O 8:03 z Łodzi Kaliskiej wyruszył pociąg EIC "Lazur". Ja postanowiłem złapać go na dworcu Widzew, gdyż taki pociąg pierwszy raz w historii tego dworca ma tam handlowy postój. Tak więc około 8:00 jestem już na miejscu. Pojechałbym z Marysina pociągiem, ale od czerwcowej korekty rozkładu w weekendy pociągi ze Zgierza na Widzew nie jeżdżą. Zjawia się też REGIO Łódź Kaliska - Opoczno na kiblu. Pewnie znowu szynobus się rozwalił albo zepsuł:















Kilka minut po planie zjawia się EP09-032 z EIC "Lazur" rel.Łódź Kaliska - Gdynia Główna przez Warszawę:















Zrobiłem mu sporo zdjęć:




















I filmik na YT:
















Postanowiłem też zamieścić tu zdjęcia ze stacji Łódź Niciarniana, gdzie przeszedłem się, aby się rozejrzeć. Łódź Niciarniana to stacja położona na linii do remontowanej od 5 lat Łodzi Fabrycznej. Pociągi planowe na "Fabryczny" mają ruszyć w grudniu. Będzie z tamtąd odjeżdżać 28 pociągów ŁKA. Oto modernizowana jeszcze stacja Łódź Niciarniana:



























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz