niedziela, 14 sierpnia 2016

Helskie Wakacje z TLK GEMINI!

Co roku od 2012 (w 2010 też) wakacje spędzam w miejscowości Kuźnica na półwyspie Helskim. Dojazd zawsze stanowił TLK POGORIA, jednak zamienił on się w WENUS i z Łodzi wyjeżdża o 2:19. Wynalazłem więc opcję ciekawszą, ale wszystko po kolei.

Około 17.20 stawiam się na stacji Łódź Żabieniec, oczekując ostatniej w dobie (19.45) osobówi do Kutna. Pociąg jak zawsze planowy.















Konduktor się pomylił i sprzedał bilet w złej ofercie. Po chwili jednak wymienił bilet na poprawny (co trochę czasu zajęło) i oddał 2,24zł :). W ogóle to bilety na ŁKA ostatnio zmieniły ceny. Kiedyś bilet Łódź - Kutno kosztował normalny 11zł, ulgowy 6,93zł. Obecnie normalny 10,90zł, ulgowy 9,83zł. Do Kutna pociąg dociera planowo.















Do tego węzła dotarłem około 21.00. Pociąg mam 23.16, więc trochę sobie poczekam. Teraz pojadę TLK GEMINI Rzeszów Główny - Hel. Wybrałem ten skład, gdyż jedzie on nieczynną pasażersko linią na odcinku Bąk - Kościerzyna oraz łącznicą Czersk - Bąk, Po dworcu jak zwykle kręci się sporo SOK-istów. Widzę, że w towarzystwie policji, wyprowadzają jakiegoś człowieka z ostatniej w dobie osobówki do Łodzi. Odjeżdża ona +3. Mój pociąg ma zapowiedziane +20, ale wcześniej udaje się na nocne zwiedzanie Kutna. Po drodze napotykam kawałek toru kolejowego w ulicy. Na rynku bardzo ładna fontanna. Na dworzec powracam około 22.30. Parą zdjęć.

















Pociąg zjawia się +17, a na jego czele - EP07-216.















Na bilecie mam miejsce od korytarza, jednak w przedziale są tylko trzy osoby, które siędzą tyłem. Miejsce w zdeklasowanej 1, więc bardzo wygodnie się jedzie. Nie ma żadnych informacji o zdeklasowaniu, ale mam tam miejsce. Po trasie fotografuje Włocławek.















i Toruń Główny.















Bydgoszcz Leśna też:















W Bydgoszczy Głównej dłuższy postój na zmianę czoła.

















Kolejny dłuższy postój to Laskowice Pomorskie, gdzie jesteśmy planowo. Zmiana lokomotywy. Czekamy na GEMINI-ego w relacji przeciwnej, który ma +20.




















Odjazd +30. Po trasie robię zdjęcia, ale wychodzą słabo. Znalazły się tam między innymi stację Jeżewo, Czersk Świeci, Tleń i Śliwice.



















Czersk i już lepsze zdjęcie.















Najciekawszy odcinek trasy niestety przegapiłem przez drzemkę. Przed zaśnięciem udało mi się uchwycić Karsin.















Budze się dopiero gdy wjeżdżamy do Kościerzyny.
















Po trasie fotografuje dwie stacyjki.
















A to już Gdańsk Osowa.















Gdynia Główna.















Gdynia Chylonia.















Rumia:















Reda.















Puck.















Władysławowo.















Władysławowo Port.















Chałupy.















Wnętrze mojego przedziału.















Wysiadam tak jak co roku w Kuźnicy. I jeszcze zdjęcie.
















Muszę wypocząć, bo dziś planuje jeszcze rundkę kolejową Kuźnica - Hel - Kuźnica.

Łączna liczba przejechanych kilometrów: 499km

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz